SANDBOXcompany
  • Home
  • Over ons
    • Dit zijn wij
    • Ons werk
    • Duurzaamheid
  • Over SANDBOX
    • De SANDBOX methode
    • Cases
  • Blog
  • Contact

SANDblog.

Een blik op de balans tussen 'denken' en 'doen' in de organisaties van vandaag

OP AFSTAND SAMENWERKEN IS veel effectiever met STEVIGE HULP VAN EEN FACILITATOR - helemaal als je samen resultaat wil bereiken

3/31/2020

0 Comments

 
Foto
Dit is een door mij bewerkte afbeelding van Allie Smith die ik vond op Unsplash.
"Bij thuiswerken: voorkom afleiding, zet je social kanalen uit en start een slideshow van Slowcialmedia op je andere scherm"
>| Je leest dit artikel in 3:00 minuten
Je kunt er inmiddels met geen mogelijkheid meer omheen: artikelen over de do's en don'ts van online samenwerken, de valkuilen van samenwerken op afstand, de beste tips voor virtueel vergaderen, of hoe het dan ook genoemd wordt en wat de precieze insteek dan ook is. De strekking is meestal dezelfde: samenwerken op afstand is anders dan samenwerken op kantoor en daarom gelden er andere normen, waarden, regels en gebruiken. In dit artikel vat ik de belangrijkste inzichten kort voor je samen. Maar ik breek vooral een lans voor de online facilitator. Want die zorgt ervoor dat je zelf niet meer over al die do's en don'ts hoeft na te denken en dus gewoon resultaat kunt bereiken.   

Een samenvatting van wat do's en don'ts voor samenwerken op afstand

Goed, ik zie dus al een paar weken tips en tricks voor samenwerken op afstand voorbij komen. De ene vanzelfsprekender en nuttiger dan de andere, maar de meeste inderdaad toch relevant om bij stil te staan. Zonder verder waardeoordeel: lees hieronder een samenvatting van adviezen die me opvielen.
Test je camera, microfoon en geluid
De meest voorkomende tips zijn praktisch. Zo ook de derde tip van een artikel op Harvard Business Review, voor je vertaald door het Algemeen Dagblad. Voordat je een overleg start via Zoom, Skype, Microsoft Teams (dé voorkeur van SANDBOXcompany vanwege de strakke beveiliging, heldere privacy richlijnen én eindeloze creatieve mogelijkheden) of waar dan ook; check of je camera, microfoon en geluid werken. Hoe je dat doet verschilt per laptop, besturingssysteem en tablet. Heb je geen idee? Begin dan bij je besturingssysteem en zoek in Google op: 'camera aanzetten Windows 10'. 
Laat je gezicht zien (oftewel: communiceer)
Als je dan je camera en microfoon getest hebt en alles werkt is een bijkomend voordeel - over het algemeen - dat je collega's je gezicht kunnen zien en je kunnen horen. Een uitgebreid onderzoek naar werk op afstand (Remote Work - Competencies and Motivation) uit 2019 geeft inzicht in 8 vaardigheden die stevig bijdragen aan succes in een virtuele werkomgeving. 'We zijn wat we delen' leest een artikel erover op Forbes. Dus zorg dat je in beeld bent, typ je gedachten, antwoord op anderen en stel vragen.
Zeg 'hallo'
"Je moet mensen zover krijgen dat ze zich comfortabel voelen om online dingen te delen die je normaal vertelt bij de koffieautomaat (...) ik zeg bijvoorbeeld heel bewust hallo tegen mijn collega's online" aldus Ines van Essen. Hallo!

Maar de belangrijkste tip: vergeet alle tips hierboven en laat je virtuele samenwerking faciliteren

Of het nu een telefonisch overleg is, een video-overleg of een hele dag van samenwerking-op-afstand: je team heeft een facilitator nodig. Period. Iemand die alle - en nog veel meer - van de tips hierboven kent en al zo vaak heeft toegepast dat alles soepel verloopt. Iemand die ervoor zorgt dat er een strak programma is waar het team zich aan houdt. Die de sfeer beïnvloedt en de optimale omstandigheden schept voor online samenwerking.

Bij SANDBOXcompany doen we dit voor je vanuit jarenlange ervaring en helemaal gericht op resultaat. Oftewel: jou en je teamleden optimaal online laten samenwerken aan het 'maken' van een resultaat. Ideeën bedenken kun je op andere manieren doen - wij zorgen ervoor dat je ze uitvoert. 

​- Arjan Doevendans, SANDBOXcompany
0 Comments

resultaat bereiken duurt in 'denkfabrieken' vaak veel te lang: een INDRUK VAN werk-in-uitvoering in organisaties

1/28/2020

0 Comments

 
Een afbeelding van SANDBOXcompany een schoorsteen waar ideeen uit komen, in plaats van resultaten. Deze metafoor geldt voor veel organisaties. De output van teams is vaker een nieuw idee, dan een geïmplementeerd resultaat.

"Alweér een goed idee om die Customer Journey te verbeteren, maar .. heeft iemand ook een idee wie het gaat dóen?"

>| Je leest dit artikel in 5:00 minuten.
​Heb je ook wel eens het gevoel dat je werkt in een 'denkfabriek'? Dat is een plek waar meer wordt gedacht, dan gedaan. Een plek waar de schoorsteen meer rookt op ideeën, dan op uitvoeringen. Het is een metafoor die voortkomt uit vier jaar notities en die ik de komende tijd verder zal uitwerken. Misschien herkenbaar en misschien ook niet. Maar je herkent sowieso elementen uit de tekst hieronder als je ook het gevoel hebt dat je wel eens werkt in zo'n 'denkfabriek'. Dit artikel is een eerste aanzet, waarbij ik afsluit met het aanbieden van de strijdkreet: "We zijn hier toch geen denkfabriek?!"
In een 'denkfabriek' rookt de schoorsteen meer op ideeën dan op uitvoeringen

In de denkfabriek bestaat een sterk ontwikkelde collectieve vaardigheid in 'denken'

​“We zijn heel goed geworden in analyseren, strategie bedenken, brainstormen, ideeën bedenken en überhaupt nadenken, maar het lijkt alsof we onze handigheid in het ‘gewone’ doen helemaal kwijt zijn”. In deze uitspraak die iemand ongeveer een jaar geleden deed zit het kernprincipe van de denkfabriek verstopt: een sterk ontwikkelde collectieve vaardigheid in denken. ‘Denken’ definieer ik hier maar even als al het werk dat je doet zónder directe waarde voor je eindgebruiker. Dat type werk vindt vrijwel iedereen die ik sprak overigens heel belangrijk. Het gaat namelijk om allerlei fundamentele activiteiten zoals het ontwerpen van strategieën, doelen en actieplannen, het in kaart brengen van klantreizen, ideeën genereren in brainstormsessies, vergaderen, afstemmen, etcetera. Je kunt niet zonder. Maar: in de denkfabriek zit hier blijkbaar voor teveel mensen teveel tijd in. En dat gaat volgens vrijwel iedereen die ik de afgelopen jaren sprak ten koste van ‘de uitvoering’, oftewel het 'doen'. 'Doen' definieer ik in dit verband als al het werk dat je uitvoert mét directe waarde voor je eindgebruiker of het realiseren van deze waarde héél dichtbij brengt. Een pijnpunt daadwerkelijk uit een klantreis slopen, een klantvraag beantwoorden of een veel te ingewikkelde brief daadwerkelijk herschrijven (in plaats van over de inhoud te vergaderen). Maar vaak werkt het anders - want je kunt maar beter goed zijn in denken om carrière te maken .... [Lees verder onder de knop]

Read More
0 Comments

Handig: de 'Of/of' tool om in groepsdiscussies besluiten te nemen en knopen door te hakken

1/23/2020

0 Comments

 
Foto
Je kent ze wel: van die groepsdiscussies waar geen besluit uit komt. Je zit al een half uur in een gezamenlijk gesprek over hetzelfde onderwerp en mensen roepen standpunten en meningen heen en weer. "Ik vind dat we die afbeelding écht groen moeten maken, want ..." tegen "Ja maar uit ervaring weet ik dat rood toch echt ...". Precies, dat werk. De voordelen van effectieve besluitvorming in groepen zijn talrijk: betere denkprocessen, meer 'buy-in' en betere besluiten in algehele zin. Maar toch leiden groepsdiscussies te vaak tot langdurende en soms oeverloze gesprekken waar uiteindelijk vrijwel niemand energie van krijgt. Daar kun je van alles aan doen. De tool die ik hieronder uitlicht is maar één van de instrumenten die ik gebruik. Maar; ik merk dat hij vaak heel goed werkt in de SANDBOX-teams die ik begeleid in het bereiken van resultaat. En om resultaat te bereiken moet je knopen doorhakken en besluiten nemen. En daar kan de door ons ontwikkelde 'Of/Of-Tool' soms nét het verschil maken.

Zo gebruik je de 'Of/Of-tool' om knopen door te hakken in groepsdiscussies

De 'Of/Of-tool' is gemakkelijk te gebruiken in discussies waarin twee meningen over hetzelfde onderwerp tegenover elkaar staan. In het voorbeeld van hierboven: de kleur van de afbeelding. Een simpel voorbeeld om de tool toe te lichten. Lees hieronder precies hoe je de tool toepast - en waarom hij vaak zo lekker werkt.

Read More
0 Comments

Het is voor iedereen 'the decade of delivery': dus doe mee

1/9/2020

0 Comments

 
Foto
Ineens is 'ie begonnen: 'The Decade of Delivery' voor de Sustainable Development Goals (SDG's) van de United Nations. Vers in het nieuwe decennium klinkt van daaruit vooral één hele belangrijke roep; namelijk die om 'actie'. In een terugblikkend artikel in Volkskrant Magazine las ik eind 2019 nog dat de afgelopen tien jaar vooral die van 'het hebben van een mening' waren. Een mening over alles en iedereen (en vooral op Twitter). Maar met het verstrijken van het vorige decennium lijkt nu ook definitief het accepteren van 'alleen maar roepen' voorbij. De komende jaren worden de jaren van doen. 'Act now to stop Global Warming' is bijvoorbeeld het 13e SDG. Act now! Doe iets! Voor het behalen van de SDG's, maar wat mij betreft mag die oproep ook klinken voor de doelen van elke organisatie en elk team. We hebben genoeg ideeën. We hebben genoeg plannen. We hebben genoeg strategieën. Het is de hoogste tijd om ze uit te voeren. Toch?
Met het verstrijken van het vorige decennium lijkt nu ook definitief het accepteren van 'alleen maar roepen' voorbij

Ga voor uitvoering en afronding

Uiteraard kun je een resultaat niet zo goed bereiken als je er eerst niet even over hebt nagedacht. Want 'doen met intentie' is nog altijd het meest effectief las ik pas geleden nog in 'Hyperfocus' van Chris Bailey (zijn platform 'A Life of Productivity' is de moeite waard om eens te bekijken). Maar als ik mijn belangrijkste ontdekking van de afgelopen jaren extreem kort en bondig moet samenvatten: mensen in teams in organisaties besteden te veel tijd aan intenties en te weinig tijd aan de uitvoering van die intenties. Oftewel: de stapel ideeën, plannen en actielijsten groeit veel sneller dan de stapel bereikte resultaten. Er wordt veel gedacht en minder gedaan. Het één kan niet zonder de ander - maar het wringt bij de verdeling van je aandacht. En nog vers aan het begin van 'the decade of delivery' eindig ik deze post daarom met de vraag: 'waar richt jij de komende tijd je aandacht op: op meer denken of meer doen?'

Jouw Customer Experience -en organisatiedoelen vragen om resultaat!

Zorg dat je klant- en resultaatgerichter wordt. Ontdek hoe de pop-up Agile SANDBOX methode jouw team op eigen kracht in no-time naar resultaat brengt.

​
- Arjan Doevendans, SANDBOXcompany
0 Comments

ZO BRENGT SANDBOXEN ELKE ORGANISATIE TOT DIRECT RESULTAAT

1/15/2019

0 Comments

 
Foto

Van idee naar afgerond (en gevalideerd ..) resultaat in één dag

Goed, elke organisatie en elk team wil dus productiever worden. Maar 'gewoon doen' is om allerlei redenen vaak moeilijk. Daar helpt de SANDBOX-aanpak bij. SANDBOX is een pop-up agile werkomgeving die je overal in je organisatie kunt opstarten, waar en wanneer het je uitkomt. Het is een plek waar je met elkaar én met klanten in één dag co-creëert en direct resultaat oplevert. Door slim samen te werken en gefocust en productief te zijn. Aan het eind van de dag is je taak klaar, afgerond en hoef je er nooit meer naar te kijken.

Er staan te veel goede ideeën op wensenlijstjes

De uitvoering van strategie, de implementatie van goede ideeën, het waarmaken van actieplannen, het echt realiseren van verbeteringen in de klantreis … vaak duurt het veel te lang. Waarom? Misschien wordt er teveel vergaderd. Misschien slokt de business-as-usual teveel tijd en aandacht op. Of misschien duurt het wachten op afstemmingen te lang. Hoe dan ook: zelfs relatief eenvoudig te behalen resultaten blijven op wensenlijstjes staan. En dat is heel erg zonde. Want totdat je iets af hebt, is het nog niets.
Totdat je iets af hebt, is het nog ​niets ...

SANDBOX is een sprint in één dag

SANDBOX is een sprint in één dag. We creëren een tijdelijke pop-up werkomgeving. Gewoon binnen je normale organisatie. Collega’s vanuit verschillende disciplines brengen we er één dag samen en dan werken ze een heldere opdracht. Slim, efficiënt, energiek en in alle openheid. Wij faciliteren dat. Samenwerking is gericht op ultieme productiviteit: minder praten, meer doen. De kern van de SANDBOX werkaanpak ligt in het Scrum Framework, de Lean werkwijze en principes uit Design Thinking. Een real-time klantvalidatie is onderdeel van elke dag. En aan het eind van de dag is de taak altijd volbracht. Bekijk de afbeelding hieronder maar eens. Klik er op voor een grote versie.
Foto

Dit zijn voorbeelden van SANDBOX-opdrachten

  • 'Standard Operating Procedure (SOP)' - het was bij deze organisatie bekend dat een proces verouderd en klantonvriendelijk was. Een team verbeterde en implementeerde het in één dag.
  • Klantcommunicatie - uit klantinzicht bleek dat verstuurde brieven en mailings niet goed begrepen werden en voor vragen en onnodige calls zorgden. We herschreven ze in één dag.
  • Marketingcampagne - in één dag maakte het team een marketingcampagne met banners, webpagina's en DM's.

Wij helpen je graag bij het aanscherpen en kaderen van jouw opdracht. Ben je geïnteresseerd in meer voorbeelden, referenties, of wil je eens sparren over de mogelijkheden van SANDBOX voor jouw team of organisatie? Laat het me weten​!

​- Arjan Doevendans, SANDBOXcompany

0 Comments

Minder praten, meer doEN. Voor iedereen.

1/15/2019

0 Comments

 
Foto

Minder praten, meer doen! ​

​“In 2019 moeten we meer doen …”
Het is – even kort door de bocht – een gemene deler in alle gesprekken die ik in 2018 heb gevoerd met medewerkers op alle niveaus van allerlei grote, middelgrote én kleine organisaties. Vaak in één adem genoemd met “… en minder praten”. Het lijkt wel een soort collectief goed voornemen. Zoals iemand het mooi verwoordde: ​
“De berg ideeën, uitgetekende customer journeys, strategieën en actieplannen groeit bij ons onnoemelijk veel harder dan de berg opgeleverde resultaten, terwijl iedereen in onze omgeving resultaat wil zien” 
Iemand anders zei:
“We zijn ontzettend goed in analyseren en denken, maar het échte doen lijken we op één of andere manier wel verleerd” 
Minder praten, meer doen. Ik vind het een mooi streven. En het past perfect bij mijn werk, waarbij ik teams en organisaties ondersteun op dat allerlaatste moment: het doen, uitvoeren & afmaken. Niet lullen, maar poetsen.

Is het 'gewone doen' alleen voorbehouden aan start-ups? Nee!

Omdat ik in mijn gesprekken heb gemerkt dat er vanuit de meer gevestigde organisaties toch vaak met wat jaloezie wordt gekeken naar de veronderstelde slagkracht van start-ups, besloot ik mezelf naast het voeren van die gesprekken (en het doorwerken van boeken en artikelen over best practices in resultaatgerichte werkmethoden en productiviteit - - laat het me weten als je mijn 'must-reads' wil weten!) ook écht onder te dompelen in een startend bedrijf. Een leerzaam contrast met de 6 jaar die ik bij een grote corporate werkte. Ik werk inmiddels een half jaar een paar dagen in de week voor een Hilversumse digital-media startup die in die tijd groeide van 12 naar zo’n 50 medewerkers. Inderdaad: vooral door gewoon te doen.
Maar is dat ‘gewone doen’ dan met name voorbehouden aan start-ups? Nee. Integendeel zelfs, is mijn overtuiging.
Een voorbeeld. Ik doe meerdere opdrachten voor een juridische corporate. In verschillende losstaande SANDBOX-werkdagen lukte het multidisciplinaire gelegenheidsteams van collega’s om steeds in één dag een impactvol resultaat op te leveren en op die dag tussentijds bij klanten te valideren. Geen plan, concept of prototype dus, maar iets dat gewoon klaar is. Job done. En niet alleen bij deze juridische corporate maar ook bij allerlei andere organisaties maakten we in één dag verbeterde klantbrieven (soms verankerd in ingewikkelde systemen), DM's, webpagina's, standard-operating-procedures, belscripts, jaarplannen, team-manifesten … noem maar op. Dingen die in ieder geval normaal gesproken vééél langer duren.​
Vanaf nu deel ik mijn ervaringen, de lessen die ik opdoe en tips die ik krijg van anderen of zelf ontdek. Hier op mijn blog op SANDBOXcompany.nl
Ik zou het leuk vinden als je dat volgt en er ook je eigen ideeën over deelt. Natuurlijk ga ik er ook graag verder over in gesprek! Om nog meer te weten te komen over daadkracht, resultaatgerichtheid en productiviteit. Maar ook om jou en je collega’s misschien wel verder te helpen daarin. Door samen een keer te SANDBOX-en bijvoorbeeld. En dingen af te krijgen.
Op naar minder praten en meer doen

Hoe SANDBOXen elke organisatie direct tot resultaat brengt

Goed, elke organisatie en elk team wil dus productiever worden. Maar gewoon doen is om allerlei redenen vaak moeilijk. Daar helpt de SANDBOX-aanpak bij. SANDBOX is een pop-up agile werkomgeving die je overal in je organisatie kunt opstarten, waar en wanneer het je uitkomt. Het is een plek waar je met elkaar én met klanten in één dag co-creëert en direct resultaat oplevert. Door slim samen te werken en gefocust en productief te zijn. Aan het eind van de dag is het klaar. Afgerond. Hoef je nooit meer naar te kijken.
Wil je wat meer weten over de SANDBOX-aanpak of het een keer proberen? Laat het me weten!

​
- Arjan Doevendans, SANDBOXcompany

0 Comments

lichaamstaal, lichaamshouding en productiviteit: met deze twee tips werk je meteen beter

7/12/2018

1 Comment

 
Foto
We willen allemaal productiever zijn. Meer doen, minder praten. Dat vraagt om efficiënt (samen)werken, maar ook om optimale persoonlijke impact. Daadkrachtige lichaamshouding en lichaamstaal zijn in elke Agile werkomgeving onmisbaar. Met bewegingswetenschapper en vitaliteitsexpert Koen Baars heb ik twee direct toepasbare tips voor je. Kies je moment en probeer het.

Tip 1 - Kies een open houding

Op je werk bepaalt non-verbale communicatie 70-80% van je impact op anderen. Een open houding heeft onder andere een positief effect op:
  1. de effectiviteit van informatieoverdracht
  2. de kwaliteit van teamwerk
Stel je maar eens voor hoe het voelt als je tijdens een demo of review een 'gesloten' publiek voor je hebt: armen over elkaar, op telefoon kijken, laptop voor zich. Doorbreek zelf dit patroon. Kies aankomende week een bijeenkomst waar je als experiment een open houding inneemt: mobiel weg, armen open en maak oogcontact met de spreker. En doe dat ook als je zelf weer een keer voor de groep staat.
Kies je moment en probeer het!

Tip 2 - Get up, stand up!

Voldoende variatie in lichaamshouding is essentieel om rugklachten en Klachten aan Armen, Nek en Schouders (KANS-klachten) te voorkomen. Met name het onderbreken van lange zitmomenten zorgt ervoor dat je lekkerder in je vel zit. Dit effect kan zelfs groter zijn dat het gunstige effect van sporten voor- of na het werk. Dus get up, stand up, en werk binnenkort een ochtend één uur staand. En bouw het dan op. Wat dacht je van werken aan een sta-bureau, overleg in een staande houding of een uurtje staand werken met een tablet?
Foto

Meer weten?

Natuurlijk hebben we veel meer concrete tips en adviezen voor je. Productief, daadkrachtig en energiek werken in een Agile omgeving vraagt om meer dan alleen 'gewoon' je werk doen. Het vraagt om een team waarin open feedback centraal staat. Het vraagt om bewustzijn van de werking van non-verbale communicatie en de impact van het vertellen van een strak verhaal tijdens stand-ups, demo's, reviews en retro's. Maar ook om een optimale afwisseling in beweging en lichaamshouding.

De workshops van SANDBOXcompany

Wil je samen met jouw team ook beter gaan sprinten? Benader me dan! De workshops en trainingen van SANDBOXcompany helpen jou en je team verder.

​- Arjan Doevendans, SANDBOXcompany

1 Comment

PERSBERICHT: naar real-time klantonderzoek met mwm2

5/22/2018

1 Comment

 
Foto
Ik ben er hartstikke trots op dat het vanaf vandaag officieel is: een samenwerking tussen SANDBOXcompany en marktonderzoekbureau MWM2! Dankzij deze samenwerking kunnen we in al onze SANDBOX-dagen vanaf nu razendsnelle klantfeedback opnemen. Lees hieronder het persbericht!

SANDBOXcompany en MWM2 realiseren communicatieverbeteringen in één dag

Marktonderzoeksbureau MWM2 en SANDBOXcompany zijn een samenwerking aan gegaan. Samen helpen ze organisaties binnen één dag bij het realiseren van gevalideerde verbeteringen in hun communicatie-uitingen. De samenwerking is gebaseerd op hun jarenlange succesvolle ervaring bij ABN AMRO. MWM2 en SANDBOXcompany voorzien in een groeiende behoefte van organisaties die agile en klantgericht (willen) werken, maar waarbij het ontbreekt aan ervaring en draagvlak om ook echt te gaan doen.

De SANDBOX-methode

De SANDBOX-werkmethode is gebaseerd op Scrum en Design Thinking. Een multidisciplinair team realiseert daarbij in één dag een verbetering voor klanten. Dit gebeurt in een pop-up werkomgeving waar direct meetbare resultaten worden geboekt. De SANDBOX-methode kan voor tal van klantverbeteringen ingezet worden. Het leent zich echter bij uitstek voor het maken en verbeteren van bijvoorbeeld marketingcampagnes, klantbrieven en e-mails, webpagina’s, belscripts, productvoorwaarden en communicatieplannen. 

Real-time klantvalidatie

De SANDBOX-methode gaat uit van verbeteringen die gebaseerd zijn op de behoeften van de klant. Door de samenwerking met marktonderzoeksbureau MWM2 kan razendsnel achterhaald worden waar behoefte aan is en waar het eindresultaat aan moet voldoen. Een strakke voorbereiding van MWM2 zorgt voor real-time klantvalidatie en direct meetbaar effect. Dit alles maakt de SANDBOX-methode een uiterst effectieve en daadkrachtige methode, die tevens zorgt voor meer energie binnen organisaties.

Testimonial ABN AMRO

Foto
Alex Terpstra, hoofd klantbeleving bij ABN AMRO is enthousiast over de samenwerking tussen SANDBOXcompany en MWM2 en raadt de methode iedereen aan: “De SANDBOX-methode helpt ons aan supersnel resultaat voor klanten, door met alle disciplines aan tafel te zitten en halverwege de dag ook feedback van de klant te krijgen. Verbeteringen aan brieven, websiteteksten en processen zijn voor ons een sprint in één dag geworden. De SANDBOX-methode heeft onze NPS aantoonbaar verhoogd en onze kosten verlaagd”.

Over SANDBOXcompany

SANDBOXcompany is resultaatexpert. Met behulp van de innovatieve SANDBOX-methode helpen wij opdrachtgevers op eigen kracht naar afgerond resultaat. Wij ondersteunen je zodra klantgerichte strategieën uitgedacht zijn, actieplannen klaarliggen of ideeën op een lijstje staan. Dan moet het namelijk nog gebeuren. Ons motto? Minder praten, meer doen. www.sandboxcompany.nl

Over MWM2

Marktonderzoeksbureau MWM2 is expert in luisteren. Door goed te luisteren brengt MWM2 de wensen, verwachtingen en beleving van klanten in kaart. Met behulp van innovatieve technologie en hoogwaardige consultancy vertaalt MWM2 de stem van de klant naar rijke inzichten en concrete verbeteracties voor haar opdrachtgevers. www.mwm2.nl

Meer weten?

Voor meer informatie kunt u terecht bij Carine van Kooten (e-mail: c.vankooten@mwm2.nl  
tel: 06-15178556) of Arjan Doevendans (e-mail:
arjan@sandboxcompany.nl, tel: 06-23436614) ​
1 Comment
Forward>>
    Arjan Doevendans van SANDBOXcompany

    ARjan

    Oprichter van SANDBOXcompany. Niet lullen, maar poetsen. Mail op arjan@sandboxcompany.nl

    Archieven

    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    May 2022
    January 2022
    June 2021
    May 2021
    October 2020
    March 2020
    January 2020
    January 2019
    July 2018
    May 2018

    Categorieën

    All
    Actualiteiten Enzo
    Boekbesprekingen
    Gedachten
    Nieuwsberichten
    Over SANDBOX
    Praktische Tips

Geregistreerd als SANDBOXcompany in Heemstede
KvK nummer: 70937230
​IBAN: NL76KNAB0257145052
​BTW: NL002075446B58

2023 - SANDBOXcompany
​Algemene Voorwaarden
Meer info?
Bel ons, vul ons contactformulier in, of mail:
​E: Arjan@sandboxcompany.nl

Vind Arjan van SANDBOXcompany op
  • Home
  • Over ons
    • Dit zijn wij
    • Ons werk
    • Duurzaamheid
  • Over SANDBOX
    • De SANDBOX methode
    • Cases
  • Blog
  • Contact