SANDBOXcompany
  • Home
  • Over ons
    • Dit zijn wij
    • Ons werk
    • Duurzaamheid
  • Over SANDBOX
    • De SANDBOX methode
    • Cases
  • Blog
  • Contact

SANDblog.

Een blik op de balans tussen 'denken' en 'doen' in de organisaties van vandaag

Het is voor iedereen 'the decade of delivery': dus doe mee

1/9/2020

0 Comments

 
Foto
Ineens is 'ie begonnen: 'The Decade of Delivery' voor de Sustainable Development Goals (SDG's) van de United Nations. Vers in het nieuwe decennium klinkt van daaruit vooral één hele belangrijke roep; namelijk die om 'actie'. In een terugblikkend artikel in Volkskrant Magazine las ik eind 2019 nog dat de afgelopen tien jaar vooral die van 'het hebben van een mening' waren. Een mening over alles en iedereen (en vooral op Twitter). Maar met het verstrijken van het vorige decennium lijkt nu ook definitief het accepteren van 'alleen maar roepen' voorbij. De komende jaren worden de jaren van doen. 'Act now to stop Global Warming' is bijvoorbeeld het 13e SDG. Act now! Doe iets! Voor het behalen van de SDG's, maar wat mij betreft mag die oproep ook klinken voor de doelen van elke organisatie en elk team. We hebben genoeg ideeën. We hebben genoeg plannen. We hebben genoeg strategieën. Het is de hoogste tijd om ze uit te voeren. Toch?
Met het verstrijken van het vorige decennium lijkt nu ook definitief het accepteren van 'alleen maar roepen' voorbij

Ga voor uitvoering en afronding

Uiteraard kun je een resultaat niet zo goed bereiken als je er eerst niet even over hebt nagedacht. Want 'doen met intentie' is nog altijd het meest effectief las ik pas geleden nog in 'Hyperfocus' van Chris Bailey (zijn platform 'A Life of Productivity' is de moeite waard om eens te bekijken). Maar als ik mijn belangrijkste ontdekking van de afgelopen jaren extreem kort en bondig moet samenvatten: mensen in teams in organisaties besteden te veel tijd aan intenties en te weinig tijd aan de uitvoering van die intenties. Oftewel: de stapel ideeën, plannen en actielijsten groeit veel sneller dan de stapel bereikte resultaten. Er wordt veel gedacht en minder gedaan. Het één kan niet zonder de ander - maar het wringt bij de verdeling van je aandacht. En nog vers aan het begin van 'the decade of delivery' eindig ik deze post daarom met de vraag: 'waar richt jij de komende tijd je aandacht op: op meer denken of meer doen?'

Jouw Customer Experience -en organisatiedoelen vragen om resultaat!

Zorg dat je klant- en resultaatgerichter wordt. Ontdek hoe de pop-up Agile SANDBOX methode jouw team op eigen kracht in no-time naar resultaat brengt.

​
- Arjan Doevendans, SANDBOXcompany
0 Comments



Leave a Reply.

    Arjan Doevendans van SANDBOXcompany

    ARjan

    Oprichter van SANDBOXcompany. Niet lullen, maar poetsen. Blogt dingen op zijn SANDblog. Mail op [email protected]

    Archieven

    May 2023
    February 2023
    January 2023
    December 2022
    November 2022
    October 2022
    May 2022
    January 2022
    June 2021
    May 2021
    October 2020
    March 2020
    January 2020
    January 2019
    July 2018
    May 2018

    Categorieën

    All
    Actualiteiten Enzo
    Boekbesprekingen
    Gedachten
    Nieuwsberichten
    Over SANDBOX
    Praktische Tips

Geregistreerd als SANDBOXcompany in Heemstede
KvK nummer: 70937230
​IBAN: NL76KNAB0257145052
​BTW: NL002075446B58

2025 - SANDBOXcompany
​Algemene Voorwaarden
Meer info?
Bel ons, vul ons contactformulier in, of mail:
​E: [email protected]

Vind Arjan van SANDBOXcompany op
  • Home
  • Over ons
    • Dit zijn wij
    • Ons werk
    • Duurzaamheid
  • Over SANDBOX
    • De SANDBOX methode
    • Cases
  • Blog
  • Contact